Ramowy rozkład dnia
Ramowy rozkład dnia - I wariant
Przyprowadzanie dzieci: od godziny 6:00 do godziny 8:00
Odbieranie dzieci: od godziny 15:00 do godziny 17:00
8:00 – 13:00 Bezpłatne nauczanie, wychowanie i opieka
6:00 – 8:30
- schodzenie się dzieci. Kształtowanie zachowań kulturalnych,
- zabawy grupowe i indywidualne w kącikach zainteresowań. Zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne.
8:30 – 9:00
- czynności porządkowo-higieniczne
- przygotowanie do śniadania
- śniadanie
9:00 – 11:30
- realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności dziecka,
- zajęcia organizowane przez nauczyciela, wynikające z realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego,
- pobyt na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki,
- gry i zabawy organizowane oraz inspirowane przez dzieci,
- udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom, język angielski, zajęcia ruchowe.
11:30 – 12:30
- czynności porządkowo-higieniczne.
- przygotowanie do obiadu,
- obiad,
- grupa I przygotowuje się do odpoczynku (odpoczynek do 14:30).
12:30 – 13:00
- odpoczynek – zajęcia relaksacyjne, słuchanie bajek literackich i muzycznych.
13:00 – 14:30
- wycieczki, spacery, zabawy na świeżym powietrzu,
- udział dzieci w zabawach rozwijających indywidualne zainteresowania i zdolności.
14:30 – 15:00
- czynności porządkowo-higieniczne,
- przygotowanie do podwieczorku,
- podwieczorek.
15:00 – 17:00
- gry i zabawy inicjowane przez dzieci,
- indywidualna praca stymulacyjna lub korekcyjno-kompensacyjna z dzieckiem.
- kontakty indywidualne z rodzicami. Czynności porządkowe w klasie.
- rozchodzenie się dzieci.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA - II WARIANT
Przyprowadzanie dzieci: od godziny 9:00 do godziny 11:00
odbieranie dzieci: od godziny 18:00 do godziny 19:00
13:00 – 18:00 Bezpłatne nauczanie, wychowanie i opieka
9:00 – 11:30
- realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności dziecka,
- zajęcia organizowane przez nauczyciela wynikające z realizacji podstawy programowej,
- pobyt na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki. Gry i zabawy organizowane oraz inspirowane przez dzieci,
- udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom. Język angielski, zajęcia ruchowe.
11:30 – 12:30
- czynności porządkowo-higieniczne,
- przygotowanie do obiadu,
- obiad,
- grupa I przygotowuje się do odpoczynku (odpoczynek do 14:30).
12:30 – 13:00
- odpoczynek – zajęcia relaksacyjne, słuchanie bajek literackich i muzycznych.
13:00 – 14:30
- wycieczki, spacery, zabawy na świeżym powietrzu,
- udział dzieci w zabawach rozwijających indywidualne zainteresowania i zdolności.
14:30 – 15:00
- czynności porządkowo-higieniczne,
- przygotowanie do podwieczorku,
- podwieczorek.
15:00 – 17:00
- zabawy zorganizowane lub dowolne inicjowane przez dzieci,
- indywidualna praca stymulacyjna lub korekcyjno-kompensacyjna,
- kontakty indywidualne z rodzicami.
17:00 – 17:30
- czynności porządkowo-higieniczne,
- przygotowanie do kolacji,
- kolacja.
18:00 – 19:00
- zabawy dowolne inicjowane przez dzieci. Kontakty indywidualne z nauczycielem,
- czynności porządkowe w klasie. Rozchodzenie się dzieci.
19:00
Zakończenie pracy przedszkola.